Σχέδια Δράσης

Σχέδια Δράσης

 

Τα σχέδια δράσης που εκπονεί η σχολική μονάδα κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 33 του ν.4692/2020

 
 
 
 
Σχέδιο Δράσης « Μικρή Βιβλιοθήκη Τέχνης 2ου Γυμνασίου Αμαλιάδας » 2022 - 2024
 
 
Άξονας: Σχολείο και κοινότητα
 
 
Συντονιστής Δράσης: ΑΝΔΡΕΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ , Εικαστικός, Εκπαιδευτικός ΠΕ08

 

 

Στόχος Βελτίωσης:

Στοχεύοντας στον εκσυγχρονισμό και εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού και επιστημονικού υλικού του σχολείου μας για την έρευνα, την επιμόρφωση και την εκπαιδευτική διαθεματική διαδικασία καταλήξαμε στο ότι υλικό από φορείς και Μουσεία σε σχέση με την τέχνη και τις εφαρμοσμένες τέχνες είναι απολύτως απαραίτητο σε ένα σύγχρονο σχολείο στον κόσμο που η γλώσσα της εικόνας κυριαρχεί και η καλλιτεχνική παιδεία υστερεί. Οι Εικαστικές Τέχνες , η Μουσική και ο Χορός, το Θέατρο, ο Κινηματογράφος και τα σύγχρονα μέσα στην εικαστική γλώσσα, η Λαογραφία κλπ έχουν πλέον τον δικό τους χώρο στο σχολείο μας για σπουδή, έρευνα και ευχάριστες και δημιουργικές ώρες όλης της σχολικής κοινότητας . Μία σύγχρονη βιβλιοθήκη με ψηφιακό και αναλογικό υλικό γύρω από την Τέχνη και την γλώσσα της εικόνας θα στηρίξει και διανθίσει και την Καλλιτεχνική παιδεία που προσφέρει το σχολείο μας, αλλά και θα βοηθήσει στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών, στην διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας, στη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών, με σπάνιο και έγκυρο υλικό για αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Ο κύριος στόχος μας, ήταν η δημιουργία σύγχρονης βιβλιοθήκης Τέχνης και Εφαρμοσμένων Τεχνών στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας, την αίθουσα Erasmus, που διαθέτει χώρο κατάλληλο για την σωστή ανάλογη εγκατάσταση και οργανωμένη εύρυθμη χρήση και λειτουργία της. Εκεί δημιουργήθηκε και εξοπλίστηκε ο κατάλληλος χώρος και από την σχολική χρονιά 2024-2025 παρουσιάζεται πλέον και λειτουργεί με στόχο την φιλαναγνωσία, την εικαστική παιδεία, και την εξωστρέφεια του σχολείου με διάχυση και διάθεση των αποτελεσμάτων της δράσης ώστε να καταστεί δυνατόν να γίνουν και επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, γονέων αλλά και σχετικά βιωματικά εργαστήρια Τέχνης και εκδηλώσεις. Συνεχίζουμε την ανανέωση και τον εμπλουτισμό του υλικού , αξιοποιείται ο υπάρχων αλλά και αναζητείται νέος ειδικός εξοπλισμός και θα σχεδιαστούν σχετικές επιμορφωτικές και εικαστικές δράσεις με διάχυση στην τοπική κοινωνία και εμπλοκή των μαθητών και ειδικότερα του Ομιλου Εικαστικών του σχολείου μας . Σχεδιάζονται δράσεις στον χώρο με στόχο την εικαστική παιδεία και καλλιέργεια, την φιλαναγωνσία και την διαθεματική αξιοποίηση του πλούσιου και συλλεκτικού υλικού μεγάλης αξίας που συλλέγει το σχολείο μας.

 

 

 

 

 
Σχέδιο Δράσης: “Ανάπτυξης νέας σχολικής Ιστοσελίδας
 
για αντικατάσταση υπάρχοντος ιστότοπου”

Άξονας: Σχολείο και κοινότητα

 

Συντονιστής Δράσης: ΣΑΛΒΑΝΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ


Στόχος Βελτίωσης:
Κύριος στόχος της δράσης αποτελεί η ανάπτυξη, η βελτίωση και η αποτελεσματική αξιοποίηση της ψηφιακής
υποδομής του σχολείου με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, την έγκυρη και
έγκαιρη πληροφόρηση της σχολικής κοινότητας του 2ου Γυμνασίου Αμαλιάδας και των μελών της
(εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς-κηδεμόνες, λοιποί πιθανοί ενδιαφερόμενοι), τονώνοντας την εξωστρέφεια της
σχολικής μονάδας. Η δημιουργία αντίγραφου ασφαλείας- BackUp του υλικού που υπάρχει στο τρέχοντα
ιστότοπο κρίνεται απαραίτητο πρώτο βήμα, ενώ η αντικατάσταση του υπάρχοντος δικτυακού τόπου –
ιστοσελίδας του σχολείου με άλλη νέας τεχνολογίας, όπου έχουν καλυφθεί πιθανές ελλείψεις - ατέλειες του
προηγούμενου ιστότοπου, αναμένεται να αναδείξει τις καλές πρακτικές του σχολείου, να υποστηρίξει τις
σχέσεις μεταξύ των μαθητών, μεταξύ εκπαιδευτικών-μαθητών, μεταξύ σχολείου-γονέων, καθώς και να
συμβάλλει θετικά στην οργάνωση και τον συντονισμό της σχολικής ζωής, να παρέχει ένα θησαυρό υλικού για
σχολικές εκδηλώσεις, μαθήματα, σχολικά δρώμενα, διακρίσεις, συμμετοχές σε δράσεις, διαγωνισμούς.

 

 
Σχέδιο Δράσης: «Αγώνας αλά Ρομποτικά»

Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Συντονιστής Δράσης: ΣΑΛΒΑΝΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

 

 

Στόχος Βελτίωσης:
Κύριος στόχος της δράσης αποτελεί η συμμετοχή ομάδας μαθητών, μέλη του ομίλου ρομποτικής 2022-23 στον
Πανελλήνιο διαγωνισμό Ρομποτικής STEM, σε φεστιβάλ μαθητικής δημιουργίας αξιοποιώντας
προγραμματιστικές πλατφόρμες με προγραμματισμό Arduino, Lego Spike Prime. Η ανάπτυξη, η βελτίωση και η
αποτελεσματική αξιοποίηση της ψηφιακής υποδομής του σχολείου με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας του
εκπαιδευτικού έργου, η εφαρμογή ομαδοσυνεργατικών πρακτικών και εξοικείωσης με τις ΤΠΕ από τους
μαθητές, η ανάδειξη καλών πρακτικών, η ανάδειξη ιδιαίτερων κλίσεων μαθητών στον προγραμματισμό, η
ανάδειξη του ψηφιακού εγγραμματισμού, η εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, αποτελούν έμμεσους
στόχους της δράσης. Η συμμετοχή σε εξωσχολικά δρώμενα τύπου Διαγωνισμός Ρομποτικής της WROhellas,
αποτελεί έναν μοναδικό τρόπο για να κατανοήσουν οι μικροί μαθητές τις φυσικές επιστήμες, τον
προγραμματισμό και τους αυτοματισμούς, να μάθουν να σκέφτονται ως μηχανικοί, να αναπτύξουν την
ικανότητά τους στην επίλυση προβλημάτων και να διευρύνουν τη δημιουργικότητά τους καθιστώντας τους,
κοινωνούς και ενεργούς πολίτες με αυτοπεποίθηση και γνώσεις.

 

 

 

 

 
Σχέδιο Δράσης: "Θεματικό Εικονικό Μουσείο κατά του Εκφοβισμού”
- “Virtual Bullying Museum”

Άξονας: Σχολείο και κοινότητα

Συντονιστής Δράσης: ΣΑΛΒΑΝΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

 

Στόχος Βελτίωσης:
Κύριος στόχος της δράσης αποτελεί η καλλιέργεια ενσυναίσθησης και ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών ως
μέσο πρόληψης, η ενημέρωση για τους τρόπους αντιμετώπισης και καταστολής των περιστατικών εκφοβισμού
στη μαθητική κοινότητα (Α ́τάξη). Γίνονται οι διαδικασίες για ένταξη στο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ με ευθύνη των εκπαιδευτικών της ομάδας δράσης. Στήνοντας και
ανεβάζοντας υλικό για ενημέρωση “άλλων” εντός και εκτός της σχολικής κοινότητας, οι μαθητές των Β ́, Γ ́
τάξεων, παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους και δραστηριοποιούνται αλλάζοντας οπτικό πεδίο και θέση.

 

 

 

 

 

 
Σχέδιο Δράσης: Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών, οργάνωση και συμμετοχή
των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Συντονιστής Δράσης: ΜΠΑΛΛΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

 

 

Στόχος Βελτίωσης:
Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας - Συμμετοχή και υλοποίηση
επιμορφωτικών δράσεων