Κανονισμός λειτουργίας

 

Κανονισμός Λειτουργίας

2ου Γυμνασίου Αμαλιάδας 2024 - 2025 

 

Ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να διαβάσετε

τον Κανονισμό Λειτουργίας του 2ου Γυμνασίου Αμαλιάδας του σχολικού έτους 2024-2025 :

 

 

 

https://drive.google.com/file/d/1IoVHZUTy8YCLCxMOEeFN7eg96ySLFWmU/view?usp=drivesdk

 

 

 

 

----------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

 

 

 

 

 

 

Φοίτηση μαθητών και μαθητριών

 

 

 


Χαρακτηρισμός φοίτησης - συνέπειες
Υποχρεώσεις γονέων/κηδεμόνων/ασκούντων την επιμέλεια μαθητών/τριών που απουσιάζουν

Ενημέρωση γονέων

 

   Σύμφωνα με το ΦΕΚ 5130/Τεύχος B’ /10.09.2024 και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο Ε’
που αναφέρεται στη:

 

«Φοίτηση μαθητών/τριών»

 

Άρθρο 25
Χαρακτηρισμός φοίτησης - συνέπειες


Η φοίτηση όλων των μαθητών/τριών χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής με
βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του
διδακτικού έτους.


Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον:
α) το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά το τρέχον διδακτικό έτος,
ανεξάρτητα από τον λόγο στον οποίο οφείλονται, δεν υπερβαίνουν τις πενήντα (50),
β) το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατό δεκατέσσερις (114), από
τις οποίες οι πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες


  - Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας, που σημείωσε πάνω από
τις πενήντα (50) απουσίες και δεν εμπίπτει στην περ. β) της παρ. 2 του
παρόντος. Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ως
ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια
τάξη.


Άρθρο 26
Υποχρεώσεις γονέων/κηδεμόνων/ασκούντων την επιμέλεια μαθητών/τριών που
απουσιάζουν


- Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται
εξ ολοκλήρου οι γονείς/κηδεμόνες τους, καθώς και εκείνος/η που ασκεί την επιμέλειά τους.
Ο γονέας/κηδεμόνας κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε για λόγους υγείας από
το Σχολείο περισσότερο από δύο (2) ημέρες, είναι υποχρεωμένος/η να
προσκομίσει ο/η ίδιος/α, ή να αποστείλει ηλεκτρονικά το αργότερο μέχρι και
τη δέκατη (10) εργάσιμη ημέρα από την επιστροφή του/της μαθητή/τριας στο
Σχολείο, βεβαίωση δημόσιου ή ιδιωτικού νοσηλευτικού ιδρύματος ή
οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της
ασθένειας. Η βεβαίωση αυτή μπορεί να χρησιμεύσει ως δικαιολογητικό για τις
αντίστοιχες απουσίες. Μετά την ανωτέρω προθεσμία κανένα δικαιολογητικό
υποβαλλόμενο εκπρόθεσμα δεν γίνεται δεκτό σε καμία περίπτωση.
Για τη δικαιολόγηση απουσιών δύο (2) ημερών λόγω ασθένειας ή άλλων
σοβαρών οικογενειακών λόγων αρκεί υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα
του/της μαθητή/τριας, και προσκομίζεται από τον ίδιο/τη ίδια ή αποστέλλεται

ηλεκτρονικά σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) εργάσιμων ημερών μετά
τη επάνοδο του/της μαθητή/τριας στο Σχολείο. Με τον τρόπο αυτό τα ως άνω
πρόσωπα μπορούν να δικαιολογήσουν τις απουσίες μέχρι 5 (πέντε) ημέρες
συνολικά για όλο το διδακτικό έτος.


Ενημέρωση γονέων


Ο/Η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια κάθε τμήματος, όταν ο/η μαθητής/τρια
συμπληρώσει είκοσι πέντε (25) απουσίες δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες, είναι
υποχρεωμένος/η να ενημερώσει τους γονείς/κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας άμεσα
και να πληροφορηθεί τους λόγους απουσίας του/της με μήνυμα ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου που αποστέλλεται από την ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολείου προς
την ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν δηλώσει οι γονείς/κηδεμόνες στο σχολείο στη
σχετική υπεύθυνη δήλωσή τους. Μετά την πρώτη ενημέρωση των
γονέων/κηδεμόνων, σύμφωνα με τα παραπάνω, ο/η εκπαιδευτικός τους ενημερώνει
τις πρώτες πέντε (5) εργάσιμες ημέρες κάθε μήνα, εφόσον υπάρχει μεταβολή στον συνολικό αριθμό απουσιών.


Αν ο/η μαθητής/τρια έχει απουσιάσει τρεις (3) συνεχόμενες ημέρες ο/η
εκπαιδευτικός που είναι υπεύθυνος/η του τμήματος επικοινωνεί άμεσα με τους
γονείς/κηδεμόνες (τηλεφωνικά ή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) και πληροφορείται
τον λόγο των απουσιών. Ο γονέας/κηδεμόνας ενημερώνεται και για κάθε άλλο θέμα

που αφορά τη σχολική κατάσταση του/της μαθητή/τριας.


Αν η επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες δεν είναι εφικτή ή αν οι ως άνω
αρνηθούν την επικοινωνία ή εάν για οποιονδήποτε άλλο λόγο είναι απαραίτητο, το
Σχολείο οφείλει να εξετάσει την αναγκαιότητα χρήσης ενεργειών παιδαγωγικού
χαρακτήρα, όπως ενδεικτικά την προσφυγή σε υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές ή
κοινωνικές υπηρεσίες, καθώς και να εξετάσει την αναγκαιότητα ενημέρωσης
αστυνομικών ή άλλων αρχών για την εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 1566/1985 (Α’ 136).

 


Επισημάνσεις:


-  Δεν θεωρούνται δικαιολογημένες απουσίες, μεμονωμένες ή συνεχείς,
μαθητών/τριων όταν πραγματοποιούνται χωρίς την άδεια του/της
Διευθυντή/ντρια ή του Σχολείου σε ώρες του ημερήσιου προγράμματος
λειτουργίας του Σχολείου. Δεν προβλέπεται η ανάθεση εργασίας σε
μαθητή/τρια από τον/την Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας

χωρίς την καταχώριση αδικαιολόγητης απουσίας.


- Όταν πραγματοποιούνται επαναλαμβανόμενες απουσίες σε ώρες του
ημερήσιου προγράμματος (συμπεριλαμβανομένης της πρώτης ή τελευταίας
ώρας), μεμονωμένες ή συνεχείς, χωρίς την άδεια του/της Διευθυντή/ντριας
του σχολείου, αναζητούνται οι λόγοι και πραγματοποιούνται ενέργειες
παιδαγωγικού χαρακτήρα ανάλογα με την περίπτωση.


 - Για περιπτώσεις όπως χρόνιες παθήσεις, έκτακτα και επείγοντα περιστατικά
που απαιτούν άμεσα χειρουργική επέμβαση και κατ’ οίκον νοσηλεία,
θεραπείες για επιδημίες ή χρόνιες παθήσεις ή ασθένειες, μαθητές/τριες με

αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κά. δεν προσμετρώνται απουσίες
συγκεκριμένου αριθμού ημερών, ανάλογα με την περίπτωση, κατόπιν
προσκομίσεως των απαραίτητων δικαιολογητικών. (Παρακαλούμε σε τέτοιες
περιπτώσεις ανατρέξτε στο νόμο ή επικοινωνήστε με το σχολείο για τυχόν απορίες.)

 

 

--------------------------------

 

 

 

 

Παρεμπόδιση - από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο - της πρόσβασης των
μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας

 

 

 

    Σύμφωνα με την υπ. αριθ. πρωτ. 110490/ΓΔ4 Κοινή Απόφαση του Υπουργού
και της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η οποία
δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 5435/27-9-2024, με την οποία τροποποιείται η υπό
στοιχεία 102791/ΓΔ4/ 10-09-2024 Κοινή Απόφαση του Υπουργού και της
Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

 

 

«Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην έναρξη και λήξη του σχολικού και διδακτικού έτους, στις αργίες, στις
διακοπές, στις εγγραφές, στις μετεγγραφές, στη φοίτηση, στις απουσίες, στα
παιδαγωγικά μέτρα, στον χαρακτηρισμό της διαγωγής και στην οργάνωση των
σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Β’ 5130):


Στην περίπτωση που η διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθίσταται
αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερής λόγω παρεμπόδισης, από οποιοδήποτε φυσικό
πρόσωπο, της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους
της σχολικής μονάδας εφαρμόζεται η διαδικασία του πρώτου εδαφίου της παρ. 7:
«σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή
ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα
σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, οι σχολικές μονάδες
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως
εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν
αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία……» και στη συνέχεια,
σύμφωνα με στην παρ. 8: «αφού αποκατασταθεί η λειτουργία της σχολικής
μονάδας, και εφόσον η παρεμπόδιση προκλήθηκε από μαθητές/ τριες της σχολικής
μονάδας, δύναται να παρέχεται επιπλέον και δια ζώσης ο απαραίτητος, αναλόγως
των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών/τριών, αριθμός διδακτικών ωρών.
Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως
δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής
μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη
σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν αδικαιολόγητη απουσία, για
όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.».

 

 

Αναλυτικότερα:

 


- Τι ισχύει σε περίπτωση που ολόκληρη η σχολική μονάδα (ή μέρος τμημάτων
του σχολείου) τελεί υπό κατάληψη;


Οι σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν
σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι
εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική
διαδικασία.


-  Είναι υποχρεωτική η εξ αποστάσεως εκπαίδευση;

 

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο
και για τους/τις μαθητές/τριες.

 

- Ποιος αποφασίσει για το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευση;


Το πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθορίζεται από τον/τη
Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον οικείο Σύλλογο
Διδασκόντων/ουσών, με ανάλογη τήρηση των εκάστοτε ισχυουσών οδηγιών του
υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) και
κοινοποιείται στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης και στον
Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης.


- Ποιος είναι υπεύθυνος εάν δεν υπάρξει από την πλευρά του σχολείου
πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευση;


Ο/Η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον Σύλλογο
Διδασκόντων/ουσών οφείλει να διασφαλίσει την παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως
διδασκαλίας στους/στις μαθητές/τριες. Η συνεδρίαση του Συλλόγου
Διδασκόντων/ουσών πραγματοποιείται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας της
σχολικής μονάδας με τηλεδιάσκεψη ή με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο.


- Τι γίνεται αν για οποιονδήποτε λόγο δεν πραγματοποιηθεί η σύγχρονη εξ
αποστάσεως εκπαίδευση κατά τις ημέρες των καταλήψεις;


Αν δεν μπορεί για οποιονδήποτε λόγο να πραγματοποιηθεί η σύγχρονη εξ
αποστάσεως εκπαίδευση και υπάρχει απώλεια διδακτικών ωρών, παρέχεται η
δυνατότητα αναπλήρωσή τους με τους ακόλουθους τρόπους:
α) αξιοποίηση των σχολικών εορτών με την παράλληλη πραγματοποίηση των
εορτών και των μαθημάτων,
β) περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και
γ) περικοπή περιπάτων και εκδρομών.


- Ποιο διοικητικό όργανο του σχολείου λαμβάνει απόφαση για αναπλήρωση;


Την απόφαση για την αναπλήρωση, αλλά και τον τρόπο υλοποίησής της λαμβάνει:
α) ο Σύλλογος Διδασκόντων, κατόπιν εισήγησης του/της Διευθυντή/ντριας της
σχολικής μονάδας, όταν η αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών αφορά μία
σχολική μονάδα, και η απόφαση κοινοποιείται στον/ην οικείο/α Διευθυντή/ντρια
Εκπαίδευσης,
β) ο/η Διευθυντής/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατόπιν εισήγησης των
Διευθυντών/ ντριών των σχολείων αρμοδιότητάς του, όταν αφορά σε περισσότερες
από μία σχολικές μονάδες της ίδιας Διεύθυνσης, και η απόφαση κοινοποιείται
στον/ην οικείο/α Περιφερειακό/η Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης και
γ) ο/η Περιφερειακός/η Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης όταν αφορά σε σχολικές
μονάδες που υπάγονται σε περισσότερες από μια Διεύθυνση Εκπαίδευσης, κατόπιν

εισήγησης των Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης, και η απόφαση κοινοποιείται στην
Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α..


- Λαμβάνουν απουσίες όλοι οι μαθητές στη διάρκεια των καταλήψεων;


Όχι απουσίες δεν παίρνουν οι μαθητές που δεν συμμετέχουν στην κατάληψη του
σχολείου. Αντίθετα μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν
αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε
τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν
επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και
λαμβάνουν αδικαιολόγητη απουσία, για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το
ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.


- Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια της κατάληψης προκληθούν ζημιές ,
ποιος καλείται να τις αποκαταστήσει;


Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή
ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής
υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η
μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη
αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της.


- Ποια διαδικασία ακολουθείται;


Η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον/την μαθητή/ τρια που είναι
ενήλικος/η ή τον γονέα/κηδεμόνα στον οποίο/α αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία
και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών.
- Εάν οι γονείς/κηδεμόνες αρνηθούν να αποκαταστήσουν τις ζημιές;
Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν την ζημία,
τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη
σχολική επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Ο
Δήμος ή η σχολική επιτροπή οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές
για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας
προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική
μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με την
σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον/στην
ενήλικο/η μαθητή/τρια ή στους γονείς/κηδεμόνες του/ της. Τους καλεί εντός
προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό
του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε
περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την
αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα
οριζόμενα στον ν. 4978/2022.


- Εάν οι γονείς/κηδεμόνες αρνηθούν να πληρώσουν τη δαπάνη στο Δήμο;

Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία
είσπραξής της.